یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت 21:18 توسط حامد | 

سلام مجدد... عجب داستانیه این افسردگی! افسردگی باعث میشه بدون اینکه حواسمون باشه این کارها رو انجام بدیم:

- برای فرار کردن از افکار منفی و مزاحمی که دائم به ذهنمون میاد نمیتونیم گوشی رو کنار بذاریم.
- کارهای روزمره خودمون مثل حموم رفتن یا اصلاح کردن صورت رو دائم به تعویق میندازیم.
- از چیزهایی که قبلاً لذت میبردیم دیگه هیچ لذتی نمیبریم.
- احساس تنهایی شدید در آخر شب و پیام دادن به بقیه تا با افکار منفی که داریم تنها نمونیم.
- هیچ کاری نکردن و ساعت های زیادی رو روی تخت دراز کشیدن درحالی که کلی کار برای انجام دادن داریم.
- با یه چیز خیلی کوچیک سریع آشفته میشیم.
- تمایل داریم با بقیه وقت بگذرونیم در عین حال هم میخوایم تنها باشیم و حوصله هیچکسی رو نداریم.
- افسردگی میتونه خودش رو به شکل زیادی در زندگی ما نشون بده، نشانه های اون رو بشناسیم که گویا تو هممون رسوخ کرده!!!

تا بعد

یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت 21:11 توسط حامد | 

سلام دوستان، وقتتون بخیر باشه... سال 1401 هم کم کم رو به تموم شدن هستش. خوده من به شخصه تا حالا چنین سال پر نوسانی رو تجربه نکرده بودم. واقعاً پر از اتفاقای تلخ و ناراحت کننده برای مردممون بود. چه نازنین هایی پَرپَر شدن. خدا به خانواده هاشون صبر بده.

از بُعد اقتصادی هم که فاجعه بودیم. سالی که گذشت دلار 80 درصد رشد کرد. نرخ دلار در 27 اسفند 1400 رو تابلوی صرافی ها 26300 تومان بودش که یکسال بعد و تو تاریخ 27 اسفند 1401، 47300 تومان بودش. واقعاً چیزی نمیشه گفت و اینکه 27 اسفند 1402 چی باشه رو من واقعاً نمیدونم!

یه سری اتفاقای پر مخاطره هم انتهای سال برای من و احسان افتاد که کلاً حال و روانمونو پریشون کرد. تنها تصمیمی که برای سال 1402 گرفتم اینه که زندگیمو اساسی تغییر بدم. یه خونه تکونی اساسی.

تا بعد

پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت 12:43 توسط حامد | 

سلام دوستان، وقتتون بخیر باشه... از مهمترین آیتم های مهاجرت و در ادامه زندگی در یک کشور انگلیسی زبان، دونستن زبان گفتاری و نوشتاری اون کشور هست. دانش زبان انگلیسی و مکالمه روان دوران پسا ورود، برگ برنده یه مهاجر بهمراه قدری سابقه کار هستش. موارد جنرال زبان انگلیسی که یکی از دوستان برام نوشته رو اینجا میزارم و اینکه شما دیفالت باید اینا رو بلد باشید. اما برای مهاجرت و دریافت امتیاز مهاجرت شما باید آزمون های رسمی زبان انگلیسی رو پاس کنید که در ادامه توضیح میدم چیا هستن.

موارد جنرال زبان انگلیسی که بایستی قبل از هر آزمونی بلد باشید:

1- Tenses: پرزنت پرفکت، پرزنت‌ پرفکت کانتینیووس، پست پرفکت، پست پرفکت کانتینیووس و ویل (پرکاربرد ترین ها همیناسسس🤓)
2- Modal
3- صفت ها
4- قیدها
5- انواع S تو جمله
6- Have / Has
7- Have got / Has got
8- جمع و مفرد
9- آرتیکل ها
10- اینفینیتو و جراندها
11- رلتیو کلازها
12- Any و Some
13- Wh
14- پریپوزیشن ها
بدون کم و زیاد آیتمی، نوشته یکی از اساتید زبان انگلیسی رو نوشتم و اما معادل نمرات آزمون های انگلیسی مورد تایید برای مهاجرت به استرالیا. یه نکته هم بگم که سطح زبان انگلیسی در استرالیا به صورت زیر طبقه بندی میشه:

  • Functional English

IELTS: نمره میانگین حداقل 4.5 برای هر یک از 4 قسمت آزمون.

TOEFL: نمره کل حداقل 32 برای هر یک از 4 قسمت آزمون.

PTE Academic: نمره کلی حداقل 30 برای هر یک از 4 قسمت آزمون.

CAE: نمره کلی حداقل 147 برای هر یک از 4 قسمت آزمون.

  • Vocational English

IELTS: نمره میانگین حداقل 5 برای هر یک از 4 قسمت آزمون.

TOEFL: حداقل 4 برای Listening، حداقل 4 برای Reading، حداقل 14 برای Writing و حداقل 14 برای Speaking.

PTE Academic: نمره کلی حداقل 36 برای هر یک از 4 قسمت آزمون.

OET: حداقل B برای هر یک از 4 اجزای تست.

CAE: نمره کلی حداقل 154 برای هر یک از 4قسمت آزمون.

  • Competent English (صفر امتیاز برای ویزاهای 189، 190 و 491)

IELTS: نمره میانگین حداقل 6 برای هر یک از 4 قسمت آزمون.

TOEFL: حداقل 12 برای Listening، حداقل 13 برای Reading، حداقل 21 برای Writing و حداقل 18 برای Speaking.

PTE Academic: نمره کلی حداقل 50 برای هر یک از 4 قسمت آزمون.

OET: حداقل B برای هر یک از 4 اجزای تست.

CAE: نمره کلی حداقل 169 برای هر یک از 4 قسمت آزمون.

  • Proficient English (ده امتیاز برای ویزاهای 189، 190 و 491)

IELTS: نمره میانگین حداقل 7 برای هر یک از 4 قسمت آزمون.

TOEFL: حداقل 24 برای Listening، حداقل 24 برای Reading، حداقل 27 برای Writing و حداقل 23 برای Speaking.

PTE Academic: نمره کلی حداقل 65 برای هر یک از 4 قسمت آزمون.

OET: حداقل B برای هر یک از 4 اجزای تست.

CAE: نمره کلی حداقل 185 برای هر یک از 4 قسمت آزمون.

  • Superior English (بیست امتیاز برای ویزاهای 189، 190 و 491)

IELTS: نمره میانگین حداقل 8 برای هر یک از 4 قسمت آزمون.

TOEFL: حداقل 28 برای Listening، نمره 29 برای Reading، نمره 30 برای Writing و 26 برای Speaking.

PTE Academic: نمره کلی حداقل 79 برای هر یک از 4 قسمت آزمون.

OET: حداقل A برای هر یک از 4 اجزای تست.

CAE: نمره کلی حداقل 200 برای هر یک از 4 قسمت آزمون.

و اما مورد آخر در مورد اعتبار آزمون ها:

اعتبار زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا برای اداره مهاجرت استرالیا 3 سال می باشد ولی باید به این نکته توجه کرد اعتبار آزمون زبان برای برخی از سازمان های ارزیاب ها دو سال است و اینکه نمره سطح Functional برای همسر متقاضی الزامی است ( آیلتس ۴.۵ یا معادل) و فقط یک سال برای اداره مهاجرت اعتبار دارد.

و اما لینک به روز اداره مهاجرت استرالیا در مورد English language visa requirements

تا بعد

جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت 11:47 توسط حامد | 

سلام دوستان، وقتتون بخیر باشه. امروز میخوام بصورت تیتروار کل ویزاهای کشور استرالیا رو بگم. هر شخصی متناسب با وضعیتی که داره یکی از این ویزاها به کارش میاد. این نکته رو هم بگم که هر ویزایی یه شماره داره. در حال حاضر ویزاهای شماره 189، 190 و 491 ویزاهای Skilled Worker هستن که در آینده در موردشون مطالبی می نویسم. الان که در حال نگاه کردن به نام ویزاها هستم اسم های مشابه میبینم، اینکه فرقشون چیه رو واقعاً نمیدونم! مثل شماره های 1، 35 و 37!!!

  1. Partner Visa (subclass 100)
  2. Child Visa (subclass 101)
  3. Adoption visa (subclass 102)
  4. Orphan Relative visa (subclass 117)
  5. Distinguished Talent visa (subclass 124)
  6. Business Talent visa (subclass 132)
  7. Five Year Resident Return visa (subclass 155)
  8. Employer Nomination Scheme visa (subclass 186)
  9. Regional Sponsored Migration Scheme visa (subclass 187)
  10. Business Innovation & Investment (provisional) visa (subclass 188)
  11. Skilled – Independent visa (subclass 189)
  12. Skilled – Nominated visa (subclass 190)
  13. Prospective Marriage visa (subclass 300)
  14. Partner (Provisional) visa (subclass 309)
  15. Temporary Work (Short Stay Activity) visa (subclass 400)
  16. Temporary Work (International Relations) visa (subclass 403)
  17. Training visa (subclass 407)
  18. Temporary Activity visa (subclass 408)
  19. Working Holiday visa (subclass 417)
  20. Dependent Child visa (subclass 445)
  21. New Zealand Citizen Family Relationship (Temporary) visa (subclass 461)
  22. Work and Holiday visa (subclass 462)
  23. Skilled – Recognized Graduate visa (subclass 476)
  24. Temporary Skill Shortage visa (subclass 482)
  25. Temporary Graduate visa (subclass 485)
  26. Skilled – Regional (provisional) visa (subclass 489)
  27. Skilled Work Regional (Provisional) visa (subclass 491)
  28. Skilled Employer Sponsored Regional (Provisional) visa (subclass 494)
  29. Student visa (subclass 500)
  30. Student Guardian visa (subclass 590)
  31. Visitor visa (subclass 600)
  32. Medical Treatment visa (subclass 602)
  33. eVisitor visa (subclass 651)
  34. Transit visa (subclass 771)
  35. Partner visa (subclass 801)
  36. Child visa (subclass 802)
  37. Partner visa (subclass 820)
  38. Global Talent visa (subclass 858)
  39. Sponsored Parent (Temporary) visa (subclass 870)
  40. Skilled – Regional visa (subclass 887)
  41. Business Innovation & Investment (Permanent) (subclass 888)
  42. Maritime Crew visa (subclass 988)

هر ویزایی بعد از پرداخت هزینه و لاج، یه Visa Processing Times داره که از لینک زیر دقیق میشه فهمید چند روزه هر ویزایی میاد.

Visa Processing Times

نکته 1: معمولاً اداره مهاجرت استرالیا هر از گاهی انواع ویزاها رو کم میکنه، ادغام میکنه و حتی ویزای جدید معرفی میکنه. اطلاعات نوشته شده برای امروز 19 اسفند 1401 هستش.

تا بعد...

چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت 15:31 توسط حامد | 

سلام دوستان، وقتتون بخیر باشه. امروز میخوام شش راه برای پاسخ به کسی که بهمون بی احترامی میکنه رو بگم. تو چشاش مستقیم نگاه کنید و بسته به شرایط یکی از آیتم ها رو بهش بگید :)

1- میدونم نسبت به این موضوع احساسات شدیدی داری، اما لحنی که استفاده می کنی خوب نیست.

2- من حاضرم به حرفات گوش کنم، اما وقتی که محترمانه باشه.

3- میدونم که باهام شوخی کردی، ولی من حس خوبی بهش نداشتم.

4- بیا هر وقت آروم شدی درباره اش حرف بزنیم.

5- من دلم نمیخواد با صدای بلند باهام حرف بزنی.

6- بیا ادامه این گفت و گو رو بزاریم برای یه وقت دیگه.

موفق و شاد باشید. تا بعد

چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت 15:20 توسط حامد | 

سلام دوستان، وقتتون بخیر باشه... در گشت و گذار اینترنتی، دو تا لینک تو YouTube دیدم که ویدئوهای جالبی در مورد استرالیا گذاشتن. اگه تو فکر استرالیا رفتن هستید بد نیستش این ویدئوها رو متناسب با نیازتون ببینید.

https://www.youtube.com/@MohsenHaji_Au

https://www.youtube.com/@Nacmklj

دست این دوتا دوستمون هم درد نکنه که خیلی خوب موارد مفید رو به ما نشون میدن.

تا بعد

چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت 13:15 توسط حامد | 

سلام دوستان عزیز، وقت بخیر باشه... بحث امروز در مورد اکانت شخصی هر کسی در اداره مهاجرت استرالیا هستش که گویا خیلی مهمه. جهت دسترسی کامل به اکانت اداره ی مهاجرت استرالیا خود، مراحل زیر را باید انجام بدید:

۱- به لینک زیر مراجعه نموده و از قسمت انتهای صفحه، گزینه Create an ImmiAccount را انتخاب نمایید. https://online.immi.gov.au/lusc/login

۲- در اولین سوال، گزینه ی Individual را انتخاب نمایید.

۳- تیک گزینه ی LEGEND را بردارید.

۴- نام و نام خانوادگی خود را مطابق املای درج شده در پاسپورت خود وارد نمایید.

۵- شماره ی تلفن ثابت/ همراه خود را در فیلد اجباری (ستاره دار) وارد نمایید.

۶- آدرس ایمیل مورد نظر خود را وارد نمایید. (این آدرس، نباید آدرس ایمیل مهاجرتی شما نزد وکیل باشد.)

۷- پسوورد خود را انتخاب کرده و وارد نمایید. (پسوورد توسط شما ایجاد می گردد.)

۸- مراحل بعدی را نیز پشت سر گذاشته و روی گزینه ی Submit کلیک نمایید.

۹- اکنون به آدرس ایمیل وارد شده، ایمیلی جهت تایید اکانت ارسال می گردد، بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.

۱۰- بعد از وارد شدن به اکانت، روی گزینه ی Import Application کلیک نمایید.

Application Reference Number خود را از روی Acknowledgement Letter که بعد از سابمیت اپلیکیشن ویزا، برای شما ارسال گردید، وارد نمایید. (Transaction Reference Number)

تاریخ تولد، شماره پاسپورت و کشور پاسپورت خود را به ترتیب در فیلدهای بعدی وارد نمایید. اکنون شما دسترسی کامل به پنل ویزای خود دارید. لطفاً هیچ یک از اطلاعات پنل خود را تغییر ندهید.

تا بعد

چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت 12:52 توسط حامد | 

سلام دوستان، خوبین؟ تجربه یکی از بچه های داخل استرالیا برای پیش و پس از ورود به استرالیا رو اینجا می نویسم، امیدوارم به کارتون بیاد.

پیش از ورود به استرالیا باید کارهایی را قبل از ورود انجام دهید و چیزهایی را حتما همراه خود بیاورید:

پیش از ورود

۱- واکسیناسیون در برابر هپاتیت
۲- ترجمه شناسنامه و اصل آن
۳- ترجمه گواهینامه رانندگی و اصل آن
۴- ترجمه گواهی عدم سوء پیشینه
۵- ترجمه تمامی سوابق کاری و اصل آن
۶- ترجمه تمامی گواهی های دوره های آموزشی یا مهارتی و اصل آن ها
۷- ترجمه مدرک تحصیلی و اصل آن
۸- اصل گواهینامه بین المللی
۹- کپی مدرک تائیدیه تحصیلی یا همان ASSESSMENT مدرک شما
۱۰- ارز همراه را فقط به صورت دلار استرالیا همراه بیاورید و گرنه ضرر زیادی در هنگام تبدیل خواهید کرد.

ترجمه ها ترجیحاً به تائید امور خارجه رسیده باشد. برای بین المللی کردن گواهینامه اصل گواهینامه معتبر را با اصل گذرنامه و ۲۵۰۰۰۰ ریال وجه نقد در تهران به خیابان خرمشهر ـ خیابان عربعلی ـ سازمان اتوموبیلرانی و جهانگردی ببرید.۱ روزه انجام می شود!

پس از ورود

۱- در هواپیما ساعتی قبل از فرود به شما برگه ای داده می شود آن را به دقت پر کنید. کوچکترین مطلب خلاف واقعیت برای شما مشکلات بزرگی درست می کند، مخصوصاً قسمت مربوط به قرنطینه (در زمان کرونا و موارد خاص). به یاد داشته باشید هرگونه خوراکی حیوانی یا گیاهی شامل خشک یا مرطوب ممنوع است. همچنین لوازم چوبی و اشیایی که از بدن حیوانات ساخته شده اند ممنوع هستند. فقط پسته شور و زعفران مجاز هستند. لیست مواد ممنوعه را در اینجا ببینید. http://www.affa.gov.au
۲- در فرودگاه به قسمت مهاجرت مراجعه کنید تا عملیات Immigration Clearance انجام شود.
۳- به هیچ وجه ارز همراه غیر استرالیایی را در فرودگاه تبدیل نکنید. به ضرر شماست. بهتر است این تبدیل را در بانک های داخل شهر مانند ANZ و یا St. George تبدیل کنید. در کل ترجیحاً ازر غیر استرالیایی نیاورید.
۴- اول به فکر خانه باشید چون تمامی کارهای مهم بعدی به آدرس و تلفن نیاز دارند.برای پیدا کردن خانه باید از روی سایت های معتبری مثل www.domain.com و یا www.realestate.com.au دنبال خانه بگردید. سپس به آژانس مربوطه مراجعه کنید تا ترتیب دیدن ملک را برایتان بدهند.
۵- گرفتن شماره مالیاتی یا TFN که از طریق اینترنت نیز قابل انجام است.
۶- بازکردن حساب بانکی در اولین فرصت. بانک ANZ به دلیل امکان تبادل حواله به ایران بهتر است.
۷- ثبت نام در سنترلینک
۸- ثبت نام در مدیکر یا خدمات درمانی
۹- ثبت نام در AMES برای برنامه های رایگان AMEP یا Skill Max. http://www.ames.edu.au
۱۰- تبدیل گواهینامه بین المللی به گواهینامه استرالیا که لینک آن در پیوند های وبلاگ آمده است .برای اینکار فقط سه ماه فرصت دارید و بعد از این سه ماه نمیتوانید با گواهینامه خود رانندگی کنید..

خلاصه کارها پس از ورود:

سیم کارت
حساب بانکی
پیگیری Medicare
Tax File Number
ثبت گواهینامه ناتی شده در TMR
Inspection خونه
ماشین
Seek و Indeed برای کار تخصصی
JORA برای کار کژوال

تا بعد، امیدوارم به کارتون بیاد!

بعد نوشت قبل از خروج:

حتما یه وکالت به یکی از افراد مورد اعتماد خانواده بدید.
تک تک اداره ها که ممکنه باهاشون سروکار داشته باشید و بانک هایی که شماره حساب دارید رو باید در وکالتنامه ذکر کنید.
وکالتنامه کلی رو قبول ندارن.
یه گواهینامه بین المللی بگیرید.
ترجمه ناتی گواهینامه رو داشته باشید.
از تمام مدارک مهم یه اسکن تهیه کنید و اون رو ذخیره کنید.
سیم کارتتون رو اگه اعتباری هست، تبدیل به دائم کنید.
اپلیکیشن های موبایل بانک و بقیه اپلیکیشن های دیگه رو اپدیت کنید.
کارت های بانکیتون که تاریخ انقضا نزدیک هست رو تعویض کنید( اگر به بانک توضیح بدید، براتون تعویض می کنند.)
گواهینامه اگر به انقضا نزدیک هست، تمدید کنید.
اگر بیمه تامین اجتماعی رو‌ میخواهید ادامه بدید، مطمئن بشید که به صورت انلاین به پرداخت دسترسی دارید.

چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت 10:9 توسط حامد | 

سلام بروبچز... خوبین؟ همیشه یه سری دوست داریم که خوب بلدن سفسطه کنن. شاید خودمون استاد سفسطه باشیم! :) حالا یه مدل از سفسطه که هممون مشابهشو تو زندگیمون داشتیم و شاید داریم اینجا می نویسم.

یه نوع سفسطه وجود داره به نام Sunk Cost Fallacy که خیلیهامون تو زندگی تجربه‌ش می کنیم و متاسفانه میتونه زندگیمون رو خراب کنه. تمایل آدم به موندن تو یه شرایط ناخوشایند به خاطر هزینه، وقت یا انرژی که براش گذاشته رو میگن Sunk Cost Fallacy مثلاً یکی تو یه رابطه بد مونده چون ده ساله که ‏با هم هستن یا میریم دانشگاه و بعد از دو سال می فهمیم که از این رشته بدمون میاد ولی چی کار می کنیم؟ دو سال دیگه هم می خونیم تا اون‌ دو سال اول حروم نشده باشه. علت اینکه بهش میگن Sunk Cost یا هزینه های غیر قابل برگشت به خاطر اینه که چیزی که هزینه کردی رفته و دیگه برنمیگرده. ‏اگر بتونین مواردی رو که فقط با این سفسطه دارین تو زندگیتون تحمل میکنین شناسایی کنین و ازشون بیرون بیاین زندگی راحتتر میشه. من مطمئنم میتونیم خودمونو اصلاح کنیم.

تا بعد

منبع: برگرفته از پیام احسان:)

چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت 9:58 توسط حامد | 

سلام مجدد دوستان.

هرکی پوشید مُرد. هرکی نپوشید مُرد. هرکی گَشت مُرد. هرکی نگَشت مُرد. هرکی خورد مُرد. هرکی نخورد مُرد. هرکی خندید مُرد. هرکی نخندید مُرد. آره اونم مُرد. پس بپوش، بگرد، بخور، بخند. از ثانیه به ثانیه زندگیتون لذت ببرید رفقا.

هَر کُجا کهِ آسایشِ روحَت را
پِیدا کردی، همانجا بِمان، آنجا وطن توست.

تا بعد

چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت 9:55 توسط حامد | 

سلام دوستان، وقتتون بخیر باشه. امروز می خوام در مورد Mon Espoir صحبت کنم. به زبان فرانسوی یعنی کسی که بین مشکلاتت و حال بدت بهش فکر می‌کنی همه چیز برات قابل تحمل تر می‌شه، کسی که باعث می‌شه ادامه بدی، همه چیز رو قشنگ تر بگذرونی. یعنی کسی که دلیل نفس کشیدنته. انگیزته. یعنی امیدته.

تا آموزش بعدی بدرود :)

چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت 9:43 توسط حامد | 

سلام دوستان، تجربه یکی از بچه ها داخل استرالیا برای تعویض پاسپورت رو اینجا می نویسم امیدوارم به کارتون بیاد.

ابتدا در سایت میخک ثبت نام کنید و توی اکانتی که دارید درخواست پاسپورت رو ثبت کنید و نهایتاً یه شماره درخواست براتون بصورت pdf ارسال میشه. یه سری مدارک هست که باید آماده کنید و لیستش هم توی خود سایت موجوده. و اما هزینه ها😈
هزینه تعویض هر پاسپورت: 170$
هزینه تغییر محل اقامت در پاسپورت: 34$
عکس پرسنلی: حدوداً 20$
دو عدد مانی اوردر (Money Order): مجموعاً 26$ از پست بگیرید.
دو عدد پاکت: 34$
اگه مورد دیگه ای رو از قلم ننداخته باشم مجموعاً 284$ دلار پیاده میشید! تو ایران گمونم خرجش زیر 10 دلار میشه.
یکی از فرم ها هم که ممکنه نیاز باشه ببرید اداره پلیس هم تو خود سایت موجوده. قسمت اول رو به اسم خودتون پر کنید و قسمت بعدش اسم یا اسامی کسانی رو که میخوان پاس عوض کنن. قسمت میانی نامه هم باید جلوی افسر پلیس پر کنید و نهایتاً ایشون هم قسمت خودشو پر می کنه و تمام توی پست هم رفتید حتماً کارت بانکی با خودتون ببرید چون بعضی هزینه هارو با گوشی نمیشه پرداخت کرد. تمام مدارک مورد نیاز (اصل و کپی برای هر نفر) رو توی پاکت اول (ارسال) گذاشته و پاکت دوم رو هم که موقع برگشت هست، توی پاکت اول بذارید. حتما روی پاکت دوم قسمت گیرنده رو پر کنید که میشه آدرس محل سکونت خودتون بعلاوه شماره تلفن. (قربونش برم سفارت جوری هم برنامه ریزی کرده که هزینه ای بهش تحمیل نشه خدای نکرده)

تا بعد

مشخصات
شرح حال این روزها آنکه تندرستي دارد اميد دارد و آنکه اميد دارد همه چيز دارد.