چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۴ ساعت 15:4 توسط حامد | 

سلام دوستان، وقتتون بخیر باشه... امیدوارم حالتون خوب باشه. صحیح و سلامت باشین و از لحاظ روحی و روانی به روزای خوبتون برگشته باشین. زمانبره ولی روزای خوب میرسه. هی خدا...

امروز میخوام در مورد مجلس استرالیا یه چند خطی بنویسم. استرالیا دو پارلمانِ هستش. یک مجلس عوام داره که اصطلاحاً بهش میگن Lower House که همون House of Representatives هستش که شبیه مجلس شورای خودمونه.

یک مجلس سنا هم داره که اصطلاحاً بهش میگن Upper House Senate، کار سنا یک چیز مثل شورای نگهبان خودمونِ، یعنی از خودش قانون نمیسازه فقط تایید میکنه یا تعویق میندازه. یه فرق بزرگ با شورای نگهبان ما داره و اینه که نماینده های سنا همگی مستقیم با رای مردم انتخاب میشن عین مجلس نمایندگان.

وقتی که Canberra رفتم، بازدید مجلس استرالیا برای عموم آزاد بود. اصلاً یه وضعی، خیلی جالب بود... هر دو مجلس در داخل Parliament House فعالیت می‌کنن. در ضمن این ساختار الهام گرفته از سیستم وست‌مینستر بریتانیا + مدل سنا در آمریکا هستش.

تا بعد

مشخصات
شرح حال این روزها آنکه تندرستي دارد اميد دارد و آنکه اميد دارد همه چيز دارد.