پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت 11:45 توسط حامد | 

سلام دوستان، وقتتون بخیر باشه. امروز میخوام در مورد ضرب المثل "خَر ما از کُُرگی دُم نَداشت!" یه ذره صحبت کنم. البته بیشتر ماحصل تحقیقاتم تو زندگی روزمره و نت هستش. تو کتاب کوچه از احمد شاملو در مورد این ضرب المثل اینا رو نوشته بود:

مردی خری دید به گل نشسته. برای کمک دم خر را گرفت و کشید. دم از جا کنده شد. فغان از صاحب خر برخاست که تاوان بده. مرد فرار کرد و در هنگام فرار باعث سقط جنین زنی، مرگ بیماری و کوری رهگذری یهودی شد مردِ کور، شوهر زنی که سقط کرده بود و جوان پدرمرده نیز به تعقیب او پرداختند. مردِ گریزان به خانه ی قاضی پناه آورد. قاضی در آن ساعت با زنی خلوت کرده بود. چون رازش را فاش دید، چاره در جانب داری از او یافت و در همه ی موارد چنان حکم های ناعادلانه ای به زیان شاکیان داد که صاحب خر برخاست و فریاد برآورد: مرا شکایتی نیست، خر مرا از کُرگی دم نبوده است.

یه جای دیگه نوشته بود که:

در هر صورت ضرب المثل می‌خواهد این منظور را برساند که از بدو تولد ما هر آنچه که می‌خواستیم همان گونه نشده و حال افسوس می‌خوریم. یعنی شخصی مجبور می‌شود تحت شرایطی از حق و مال خودش بگذرد، چیزی نمی‌گوید تا موضوع مورد بحث پایان یابد و ادامه پیدا نکند. حتی اگر فرد تحت قضاوت ناعادلانه قاضی قرار بگیرد و نتواند از خودش حمایت کند، این ضرب المثل را بیان می‌کنند. یک جاهایی انسان برای آرامش درون خود و اینکه دنبال دردسر با آدم‌هایی که قبولاندن چیزهای درست به آن‌ها سخت است و نتیجه برعکس می‌دهد یا از کسایی که باعث رنجش بیشترش می‌شوند و نمی‌تواند برای رفع سوتفاهم شان کاری کند، کناره گیری می‌کند.

یه داستان دیگه هم در موردش خوندم که میگفت:

حکایت جالب این ضرب المثل برمی‌گردد به سال‌های دور. مردی به نام مهرک که سعی داشت در آن زمان بازرگانی کند با مشکلاتی روبرو شد و شخصی از تجار به نام شمعون در یک روز به دنبال او راه افتاده بود. در بین راه خری که قماش و مال رونده بارش کرده بودند در زیر بار گران از پای در افتاد و مردم به کمک خر و خربان رفتند. مهرک برای آنکه کار خیری انجام دهد و شاید وسیله نجات و خلاصی او از دست شمعون شود، دم خر را گرفت و با زور هر چه تمام به طرف بالا کشید. خر بلند نشد ولی دمش کنده شد و در دست مهرک ماند. خربان داد و فریاد می‌کرد و به دنبال مهرک و شمعون روانه شد و اینگونه ضرب المثل خرما از کرگی دم نداشت بنا شد.

علی ایحال با همه این توصیفات، خَره خوده شخصِ بنده از کُُرگی دُم نَداشته!

در پناه حق باشید

دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت 16:51 توسط حامد | 

بعد نوشت 1402.02.28 ***با اجازه از نویسنده وبلاگ محترم (نویسنده محترم وبلاگ/ نویسنده محترم وبلاگ محترم) که این پست از وبلاگ ایشون کپی پیست شده.*** (#بی سواد نباشیم! خدایی وقتی معلمای زبان فارسی کیلویی نمره میدن میشه این! :) )

سلام دوستان، وقتتون بخیر باشه... وبلاگ یکی از بچه ها رو میخوندم، دیدم یه سری نصیحت و پند و اندرز برای مخاطبا نوشته. حالا اینکه این اتفاقا پیش اومده و یا نه به کنار، گفتم با شما دوستان هم به اشتراک بزارم. اگه نظری دارید ممنون میشم همینجا بنویسید.

"خودم و همگان‌ رو توصیه میکنم که

۱. خر نشو

۲. با آدمای دو قطبی بیمار نگرد که توام شبیهشون میشی

۳. آویزه ی گوش ت کن...یکی که یه بار دلش اومد و با بولدوزر از روت رد شد...دیگه اجازه نده دنده عقب بگیره استخوناتم له کنه....

۴. فقط با آدمای ارزشمند که برای دیگران هم به قدر خودشون ارزش قائلن معاشرت کن...و هیج وقت زنگ تفریح کسی نباش...وقت ندارم اصلاً معنی نداره!

۵. وقتی آدمی رو نمیشناسی هر اتفاقی افتاد نمیشه ملامتت کرد ولی وقتی شناختیش دیگه به هیچ وجه اجازه نده....و اگر دادی...چوب خریتت رو بخور نوش جونت..

۶. وقتی میشه با آدمایی صدها برابر بهتر از اون آدما بود چرا آدم خودش و حسای خوبش و روزای قشنگش رو فدای ادمای دوقطبی کنه؟

۷. ربات با ربات.....بازیگر با بازیگر....ادمای خوبم با هم:)

۸. بعدا؟ بعدا وجود نداره بعداً چای سرد میشه بعداً روز شب میشه بعداً علاقه از بین میره بعداً ادم پیر میشه بعداً زندگی تموم میشه و آدم حسرت کارای انجام نداده ش رو میخوره"

با آرزوی موفقیت

شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت 14:3 توسط حامد | 

سلام، دو کلام حرف حق!

بیایین یه چیزی رو روشن کنیم، اگه یکی واقعاً شما رو بخواد مجبور نیستین ازش بخواین بهتون توجه کنه، اگه بخواین بهتون پیام بدن یا زنگ بزنن گوشیو برمیدارن اینکارو میکنن، اگه واقعاً بخوان شما رو ببینن یه راهی پیدا میکنن. هیچکس اونقدرا سرش شلوغ نیست که نخواد با کسی که دوسش داره باشه.

Let’s get one thing straight real quick if someone really wants you, you won’t have to ask for effort if they wanna text or call you they’ll pick up the phone if they really want to see you they’ll make it happen there is not a single person too busy for someone they really want to be with.

تا بعد

شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت 13:37 توسط حامد | 

سلام دوستان، وقتتون بخیر باشه. برای کاریابی داخل استرالیا سایت های زیر به کارتون میاد:

Seek: یکی از بزرگترین و معروف ترین سایت های کاریابی استرالیا هستش. شما میتونید از طریق این سایت در بیش از 28000 شغل مختلف جستجو کنید.

Indeed: این سایت کاریابی نیز یکی دیگه از سایت های بزرگ کاریابی استرالیا هستش که تو اون می تونید به دنبال شغل های مختلف جست و جو کنید.

CareerOne: این سایت کاریابی، بیش از 80000 شغل مختلف را در بیش از 500 صنعت مختلف پوشش میده.

Jora: این سایت کاریابی جست و جوی شغل در بیش از 200000 آگهی شغلی مختلف را در بیش از 70 صنعت مختلف فراهم میکنه.

LinkedIn: این سایت یه شبکه اجتماعی حرفه ای بسیار معروفه که به شما اجازه میده با کارفرمایان، همکاران و افرادی که میتونن به شما کمک کنن، در ارتباط باشید و جست وجوی شغل انجام میده.

Adzuna: این سایت کاریابی بیش از 50000 شغل در بیش از 2500 شرکت مختلف رو در اختیار شما میزاره.

Hays: این سایت کاریابی برای جست و جوی شغل های مرتبط با حرفه ها و صنایع خاص معروفه و در بیش از 20 کشور فعالیت داره.

اگه تجربه ایی بیشتر از این سایتا دارید حتماضاطلاع رسانی کنید تا اینجا قرار بدم.

تا بعد

شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت 9:38 توسط حامد | 

سلام دوستان، وقتتون بخیر باشه... یه چنتا پادکست برای تقویت زبان انگلیسی بهتون معرفی کنم. حتما به کارتون میاد.

Elllo: توی این سایت پادکست های طبقه بندی شده از مبتدی تا پیشرفته هستن.
English pod: این مجموعه پادکست هم طبقه بندی شده هست و میتونید مناسب سطحتون باهاش کار کنید.
All ears English podcast: این پادکست هم واسه کسانی که مبتدی هستن عالیه.
Effortles English podcast: توی این پادکست مسائل به صورت ساده بیان میشه و مناسب سطح پیشرفته هس و در آخر یادتون نره گوش دادن مداوم به پادکست خیلی می‌تونه رو زبانتون تاثیر مثبت بزاره.
Tumble: مناسب برای کودکان، موضوعات علمی.
What If World: مناسب برای کودکان، موزیکال و داستانی.
ELT Podcasts: سطح مبتدی، موضوعات عمومی.
News in Slow English: سطح مبتدی تا متوسط، اخبار.
VOA: سطح متوسط، گفت‌وگو و اخبار.
Six Minute English: مناسب سطح متوسط، گفت‌وگوی دونفره.
Dramas from BBC Learning English: مبتدی تا پیشرفته، داستان‌گویی.
British Council: سطح مبتدی تا پیشرفته، گفت‌وگومحور.
Culips: مبتدی تا پیشرفته، مصاحبه، آشنایی با فرهنگ آمریکایی.
Business English Pod: متوسط تا پیشرفته، زبان کسب‌وکار.
ESLpod: مبتدی تا پیشرفته، آشنایی با فرهنگ و اصطلاحات آمریکایی.
English We Speak: مبتدی تا پیشرفته، مکالمات کوتاه.
All Ears English: متوسط تا پیشرفته، آشنایی با اصطلاحات رایج آمریکایی.
English Learning for Curious Minds: متوسط تا پیشرفته، موضوعات متنوع.
Better at English: متوسط تا پیشرفته، اصطلاحات غیررسمی و عامیانه امریکایی.
The Past & The Curious: متوسط تا پیشرفته، داستان‌های تاریخی.
Espresso English: متوسط تا پیشرفته، آموزش زبان و طرح موضوعات گوناگون.
Podcasts In English: متوسط تا پیشرفته، طرح موضوعات متنوع.
Breaking News English: مبتدی تا پیشرفته، اخبارگویی با سرعت آهسته.
Easy Stories in English: مبتدی تا پیشرفته، داستان‌گویی.
Luke’s English Podcast: پیشرفته، مطالب طنز.
The American Life: پیشرفته، مطالب طنز.
Splendid Speaking: پیشرفته، تعامل افراد بومی با زبان‌آموزان.

پادکست و فیلم استرالیایی

https://t.me/AussieEnglish
https://t.me/aussiepodcasts
https://t.me/Australianpodcasts
https://castbox.fm/va/497968
https://t.me/ausfilm

تا بعد

مشخصات
شرح حال این روزها آنکه تندرستي دارد اميد دارد و آنکه اميد دارد همه چيز دارد.