سلام دوستان. جمله سنگین بود، گفتم بمونه به یادگاری.
Lovers don’t finally meet somewhere, they are in each other all along. (Rumi)
تا بعد
سلام دوستان. جمله سنگین بود، گفتم بمونه به یادگاری.
Lovers don’t finally meet somewhere, they are in each other all along. (Rumi)
تا بعد
سلام مجدد... این پست، انصافاً آخرین پست امروز هستش. اینجا یکی از چالش های خرید اینه که انواع برندها و قیمت ها وجود داره. انتخاب کردن خیلی سخته. واقعاً سخته. توی یه مرکز خرید رفتم و گفتم ببینم چه برندایی وجود داره :). نتایج خیلی زیاد بود، یه تعدادشو مینویسم:
USA: Nike, Undr Armour, Converse, Levi's, New Balance, Calvin Klein, Skechers, Crocs , ...
Germany: Adidas, Puma , ...
UK: Reebok, ...
Spain: Zara, ...
Sweden: H&M, ...
France: Lacoste, ...
Japan: Asics, ...
South Korea: Fila, ...
Canada: Lululemon, ...
Italy: Diesel, United Colors of Benetton, Gucci, ...
India: Peter England, Allen Solly, Louis Philippe, Flying Machine, ...
تا بعد
سلام مجدد... امروز ترکوندم اینقدر پست گذاشتم. یه خبری خوندم 20 تا از شهرهای خوب دنیارو برای زندگی نوشته بود. آیتم های مختلفی رو اومده بود بررسی کرده بود و در نهایت یه امتیازی به هر شهری داده بود. دیدنش جالبه:
World’s 20 best cities to live in 2024:
1. Vienna, Austria
2. Copenhagen, Denmark
3. Zurich, Switzerland
4. Melbourne, Australia
5. Calgary, Canada (tied with Geneva)
5. Geneva, Switzerland (tie)
7. Sydney, Australia (tied with Vancouver)
7. Vancouver, Canada (tie)
9. Osaka, Japan (tied with Auckland)
9. Auckland, New Zealand (tie)
11. Adelaide, Australia
12. Toronto, Canada
13. Helsinki, Finland
14. Tokyo, Japan
15. Perth, Australia
16. Brisbane, Australia
17. Frankfurt, Germany (tied with Luxembourg)
17. Luxembourg, Luxembourg (tie)
19. Amsterdam, Netherlands
20. Wellington, New Zealand
اینجوری دیگه! تا بعد
سلام دوستان، وقتتون بخیر باشه. یه ذره میخوام با قیمتای نجومی خونه تو سیدنی آشناتون کنم. این شهر بسیار بسیار گرونه و حدود 700 تا Suburb داره. اطلاعاتی که به دست آوردمو براتون مینویسم.
:Most expensive Sydney suburbs based off median House price*
1- Bellevue Hill 9.75 m $ AUD.
2- Vaucluse 8.47 m $ AUD.
3- Bronte 5.55 m $ AUD.
4- Barangaroo 5.22 m $ AUD.
5- Mosman 5.12 m $ AUD.
6- Rose Bay 4.75 m $ AUD.
7- North Bondi 4.65 m $ AUD.
8- Manly 4.19 m $ AUD.
9- Woollahra 4.15 m $ AUD.
10- Hunters Hill 3.9 m $ AUD.
*Median House Price in Australian Capital Cities:
1- Sydney: 1,459,856 $ AUD.
2- Canberra: 1,047,110 $ AUD.
3- Melbourne: 1,023,116 $ AUD.
4- Brisbane: 805,818 $ AUD.
5- Adelaide: 704,560 $ AUD.
6- Perth: 672,177 $ AUD.
7- Darwin: 569,489 $ AUD.
اینجوریاست... سیدنی بدجور گرونه هاااااااااااا. تا بعد
سلام دوستان، وقتتون بخیر باشه.
شد 15 ماه.
میخوام چندتا از اون تجربیات مهاجرتی مهمی که تو این 15 ماه بدست آوردمو بنویسم ولی اینو بگم که مهاجرت پدیده خاص و عجیب غریبی هستش که هنوز که هنوزِ من درکش نکردم. گیج نیستم ولی واقعاً یه جوریه.
- بغل کردن پدیده عجیب غریبیه. حالا فک کن تو فرودگاه باشه و بخوای خداحافظی کنی. دستتو میپیچونی دور بدن خانواده، دوست و ... . زار زار گریه میکنی. اون بغل کردنارو هیچوقت فراموش نمیکنی. همیشه میگفتم که خداحافظی سخته و فرودگاه اومدن دوستان و آشنایان سخته. ولی الان میگم حتماً فرودگاه برای بدرقه برید. بغل شما یه سرنگ پر از مورفین هستش که وارد پوست و بدن اون مهاجر میشه.
- در هر وضعیتی اون سفر لعنتی رو برید. یک سال و چند سال بعد یادت نمیاد که چقدر خرج سفر کردی و همیشه با خاطراتش زنده ایی. سفر تو مهاجرت و یا داخل ایران فراموش نشه.
- Speaking را تا سرحد مرگ قبل از مهاجرت تمرین کنیم و زبان تخصصی کارمون رو حرفه ایی صحبت کنیم.
- اگه کسی گفت برای زندگی ایران بهتره یا استرالیا بدون که صددرصد ایران براش بهتره.
- مهاجرت یعنی چالش و سختی. مثل عوض کردن گلدون هستش، تا یه مدتی گل بنده خدا پژمرده هستش و جونی نداره، کم کم تو گلدون جدید ریشه میگیره. تو مهاجرت گلدون شما عوض میشه و باید صبور و مهربون با خودمون باشیم.
- هر جای دنیا باشی، برای ایران اتفاقی بیفته، قلبت خارج از کشور، ریشتری تکون میخوره. این واقعاً شعار نیست.
- هر ایرانی بنظرم تو زندگی برای مهاجرت دو تا راه بیشتر نداشته: 1- یا باید کنار خانواده و دوستاش بمونه و قید پیشرفت رو بزنه، البته درصد کمی هم پیشرفت می کنن، این موضوع مطلق نیست 2- برای ساختن آینده ای بهتر باید دلتنگی ها رو تو قلبش همراه داشته باشه و زندگی جدید را بسازه.
- بعد از مهاجرت فقط دوست میشه پیدا کرد، ولی رفیق نه... رفیق موند ایران و حسرت شد.
- مهاجرتی که انسان ها میکنن، واسش خیلی بها میدن و خیلی سختی میکشن و قطعاً همشون قدردان هستن و لذتشو میبرن ولی دلتنگی بحثش جداست، خانواده، دوست و رفیق بحثش جداست. تو به هرچی که میخوای می رسی ولی دیگه عزیزانت رو کنارت نداری و اینه که سخته و همیشه حسرت میخوری چرا این خوشی هارو با عزیزانت توی خاک خودت تجربه نکردی.
- مهاجرا خیلی قوی ان، خیلی... سختی هارو به تنهایی به دوش کشیدن و فقط خودشون بودن... این جمله خیلی سنگینه.
- تو زندگی هر چیزی رو که به دست میاری یه چیزی رو به جاش از دست میدی. اگه واقعیت رو بپذیری، خیلی راحت تر با همه چی کنار میای و هر لحظه باید حواست باشه چیزی که از دستت میره برات اولویته یا چیزی که به دست میاری. به قولی چیزی که از دستت میره برات ارزش افزوده داره یا چیزی که به دست میاری.
- اونیکه مهاجرت کرده میدونه که دوستای غربتش میشن خانوادش.
- مهاجرت فقط رفتن نیستش، سفریه به سوی آینده ای ناشناخته، جایی که میخوای دوباره بسازی، دوباره باورش کنی و دوباره بخندی. مهاجرت مثه تَرَک یه خونه قدیمیه که دیواراشو دوست داری ولی سقفش دیگه نمیتونه رویاهاتو نگه داره. این سفر لامصب پر از دلتنگیه اما پُر از امید. شاید گم بشه آدم توش، شاید بارها به عقب نگاه کنیم اما میدونیم که در دل هر غربتی، یه خونه جدید می سازیم.
- شما تا وقتی مهاجرت نکنی و با ایرانی های اینجا آشنا نشی نمیتونی بفهمی چقدر خانوادت تو ایران فرهنگ و شعور داشتن و جوری که تو تربیت شدی، دیفالت تربیت شدن همه ایرانیا نیست!
- از قدیم دوستای حسابدارم میگفتن که هر سندی دو طرف داره، بدهکار و بستانکار. اگه یه حسابی مثبت بشه حتماً یه حساب دیگه باید معادلش منفی بشه و میشه. من فکر میکنم زندگی هم دقیقاً همینه.
فعلاً بسه. خسته شدم. تا بعد
بعدنوشت1: ولی بهترین توضیف دلتنگی رو چاووشی عزیز خوب میگه که دستم از دست تو دوره، دلم انگار تو تنوره، توی سینم که صبوره، غمو موندگار کردی.
بعدنوشت2: یه بزرگی میگفت: یه شب باید زیاده روی کرد در مستی، در غم، در دوست داشتن و هر آنچه که همیشه محتاط بودی.
سلام سلام، یکی از سوالات زیاد دیگه هم تغییر زمان ساعت ها هستش. برای سال 2025 رو من اینجا مینویسم که چطوریه. اولین یکشنبه اکتبر و اولین یکشنبه اپریل ساعت ها یک ساعت جلو و عقب میرن. البته این نکته رو من بگم که بعضی ایالت ها تغییر ساعت ندارن و من برای ایالت NSW که شهر سیدنی هم داخلش واقع شده رو مینویسم.
Sunday 6 October 2024 - 2:00 AM --> 3:00 AM
Sunday 6 April 2025 - 3:00 AM --> 2:00 AM
تا بعد
سلام بچه ها... من یه نکته در مورد فصل های استرالیا با زبون شیرین فارسی بدم و پرونده رو ببندم. برای خیلیا سواله که اینجا فصلا از کجا شروع میشن و کی بهار، تابستون و ... هستش.
بهار: سپتامبر، اکتبر، نوامبر
تابستان: دسامبر، ژانویه، فوریه
پاییز: مارچ، اپریل، می
زمستان، جون، جولای، آگوست
خداییش خیلی دیگه واضح توضیح دادم.
صلوات بلند لطفاً، تا بعد
سلام مجدد بروبچز، پیرو تحقیقات گستردم، رسیدم به این موضوع که بیشترین فرودگاه ها در کدوم کشورها هست. نتایج تقریباً مشخصی اومد البته. برزیل، مکزیک و آرژانتین سورپرایزم کردن. :)
1- ایالات متحده آمریکا با 15هزارو 873 عدد فرودگاه
2- برزیل با 4هزارو 919 عدد فرودگاه
3- استرالیا با 2هزارو 180 عدد فرودگاه
4- مکزیک با هزارو 485 عدد فرودگاه
5- کانادا با هزارو 425 فرودگاه
6- انگلسیتان با هزارو 43 عدد فرودگاه
7- روسیه با 904 عدد فرودگاه
8- آلمان با 838 عدد فرودگاه
9- آرژانتین با 756 عدد فرودگاه
10- فرانسه با 689 عدد فرودگاه
اینجوری دیگه. تا بعد
سلام دوستان عزیز، وقتتون بخیر باشه... امیدوارم حالتون خیلی خیلی خوب باشه. بعد از روزها و شاید یک ماه باز من اومدم. اول اینکه براتون آرزوی سلامتی دارم که بهترین نعمت ها هستش. دوم اینکه براتون دل شاد آرزو میکنم و سوم اینکه جیبتون همیشه پُر پول باشه! آره!!! پُر پول! انتظار داشتید چی بگم م م م !!! پول هم خوبه :)
تو اینترنت داشتم در مورد مهاجرای ایرانی سرچ میکردم یه چیز جالب برام اومد. پراکندگی جمعیت مهاجر ایرانی در خارج از کشور. بالاخره یه مطالعه ایی شده و این عددا در اومده. دیدنش جالبه. به ترتیب پراکندگی جمعیت مهاجر ایرانی براتون میزارم:
1- ایالات متحده آمریکا 1 میلیون و 500هزار نفر
2- کانادا 400 هزار نفر
3- کویت 400 هزار نفر
4- امارات 3560 هزار نفر
5- آلمان 305 هزار نفر
6- اسرائیل 250 هزار نفر
7- ترکیه 127 هزار نفر
8- استرالیا 126 هزار نفر
9- انگلستان 113 هزار نفر
10- عراق 110 هزار نفر
11- فرانسه 90 هزار نفر
12- سوئد 86 هزار نفر
13- هلند 52 هزار نفر
14- اتریش 40 هزار نفر
15- دانمارک 33 هزار نفر
16- مالزی 30 هزار نفر
17- نروژ 20 هزار نفر
18- سوئیس 20 هزار نفر
19- بلژیک 20 هزار نفر
20- قطر 20 هزار نفر
21- گرجستان 17 هزار نفر
22- ایتالیا 14 هزار نفر
23- هند 13 هزار نفر
24- نیوزیلند 12 هزار نفر
ولی من یه چیزی بگما، دل و قلب تمام این مهاجرا با ایران عزیز هستش. شک نکنید...
تا بعد
حامد، سیدنی 15:36، تهران 08:06
آنکه تندرستي دارد اميد دارد و آنکه اميد دارد همه چيز دارد.